Praktische handvatten
Dat je veel kennis opdoet tijdens de opleidingsdagen kan Bor beamen. “Tijdens de Niveau 1 opleiding was er veel aandacht voor theorie. Met die kennis kan ik mezelf beter presenteren bij klanten en ze goed informeren over houtschades aan hun woning en de beste aanpak. Dat wekt vertrouwen.” Bij de andere niveaus ging Bor aan de slag met onder andere lamineren en deelvervanging. “Ik leerde de methodieken en kreeg veel praktische handvatten. Zo heb ik goed leren modelleren. Schilders zijn vaak gewend om op een heel andere manier met epoxy te werken. Nu breng ik de epoxy binnen twee tellen goed aan.”
“Tijdens de Niveau1-opleiding was er veel aandacht voor theorie. Met die kennis kan ik mezelf beter presenteren bij klanten en ze goed informeren over houtschades aan hun woning en de beste aanpak. Dat wekt vertrouwen.”
Goede investering

Netwerken
Is Bor na zijn opleidingen nog uitdagingen tegengekomen in de praktijk? “Eigenlijk niet”, lacht hij. “Met de tips en tricks die ik heb gekregen, gaan de reparaties me goed af. Ook fijn is dat ik Repair Care kan bellen als ik twijfels heb. Al heb ik daar nog geen gebruik van gemaakt. Ik raad de opleidingen zeker aan; ik kom nu zoveel foute reparaties tegen die me anders misschien nooit waren opgevallen. En ook belangrijk: het waren hele leuke dagen met deelnemers uit alle hoeken van de bouwsector. Niet alleen schilders, maar ook timmerlieden en mensen die onderhoud verzorgen voor woningcorporaties. Dat smaakte naar meer, dus binnenkort start ik met een cursus in latexspuiten. Ook weer via Habeco.”
Nóg meer kennisdeling
Naast meerdere opleidingsdagen organiseert Habeco Amersfoort evenementen om kennis te delen. Ed: “Neem ons pizzaevenement. Op deze dag nodigen we een aantal leveranciers uit om uitleg te geven over producten en demo’s te verzorgen. Ook Repair Care had afgelopen jaar een stand. Ondertussen maakt een pizzabakker verse pizza’s in de oven. Dit event werd enorm goed ontvangen, dus het volgende staat alweer op de planning voor eind september. Natuurlijk kunnen klanten het hele jaar door bij me terecht als ze vragen hebben of advies willen bij hun projecten.”
Wil je ook de fijne kneepjes van houtrotherstel leren? Schrijf je nu in voor één of meerdere van onze opleidingen!