Waardevol initiatief
Roy Giezenaar, projectleider bij Oostveen Meesterschilders, licht toe wat de aanleiding was: “Wij namen het initiatief voor deze dag. Oostveen plant vaker zulke trainingen, vooral in de winterperiode. Daarbij kijken we: wat is actueel, interessant en heeft toegevoegde waarde voor onze mensen?” Hij benadrukt het belang van de exclusieve samenwerking met Repair Care: “De laatste jaren repareren we alleen nog met de producten van Repair Care. Dat zorgt voor efficiency en eenduidige werkwijzen. Tegelijkertijd vragen monumentale restauratieprojecten, waarin wij gespecialiseerd zijn, om aandacht voor ieder detail. Dat maakt een training als deze extra waardevol voor onze mensen.”
Een kleurrijk gezelschap
Over de aanpak vertelt Gert Jansen, regiomanager bij Repair Care: “We gaven een hele dag training bij Oostveen op locatie, die perfect was voor het theorie- én praktijkgedeelte. Het was een maatwerktraining, waarbij we de totale groep in tweeën deelden. In 2,5 tot 3 uur per groep behandelden we alles compact, maar compleet.” Roy vult aan: “Aan de trainingsdag namen 20 schilders van Oostveen deel. Daarnaast hadden we 5 timmerlieden van onze partner Geldersch Landschap gevraagd om bij de training aan te sluiten. Die werken namelijk ook met Repair Care en namen onze uitnodiging van harte aan.”

“Wij werken graag samen met mensen die bij ons passen. En we laten graag zien hoe we met kennis en vakmanschap het verschil kunnen maken. Op een dag als deze komt dat allemaal samen.”
Tjaka Huwaë, adviseur Van Wijk Verf B.V.
Positieve interactie
Tjaka Huwaë, commercieel verantwoordelijke bij Van Wijk Verf B.V., benadrukt de betrokkenheid en het enthousiasme van de deelnemers. “Iedereen deed lekker actief mee. Omdat we het belangrijk vonden om genoeg tijd over te houden voor de praktijk, moesten we de deelnemers echt remmen in hun vragen over de theorie. Wat mij bovendien opviel, was de positieve interactie. Het respect voor elkaars expertise en ideeën was voelbaar, en jong en oud inspireerden en leerden van elkaar.”
Van goed naar beter
De waarde van de samenwerking en kennisdeling wordt door alle betrokkenen onderstreept. Roy wijst op het nut van dit soort initiatieven: “Het is fijn om elkaar specifieke kennis bij te brengen en te leren van elkaars ervaringen. Want ook als je al goed bent, kun je nog beter worden.” Tjaka vult hierop aan: “Het faciliteren van een bijeenkomst als deze past bij onze manier van werken, waarin de onderlinge relatie centraal staat. Het contact met de vakmensen van Oostveen, die wij normaal niet iedere dag zien, is voor mij erg waardevol.”
Samen sterker
Deze trainingsdag, waarbij de gezamenlijke passie voor vakmanschap centraal staat, bewijst het nut van samenwerking en continue ontwikkeling. Met een glimlach kijkt Gert terug op de dag: “Het succes ligt niet alleen in de praktische vaardigheden die zijn opgedaan, maar ook in de verbondenheid en het enthousiasme van alle betrokkenen. Deze samenwerking tussen Repair Care, Van Wijk en Oostveen spreekt boekdelen: samen zijn we sterker en kunnen we de branche verder ontwikkelen.”
“De trainingsdag was een samenwerking tussen leverancier Repair Care, verfgroothandel Van Wijk, ons schildersbedrijf én onze opdrachtgever Geldersch Landschap. Dat maakte het tot een win-win-win-winsituatie.” - Roy Giezenaar, projectleider Oostveen Meesterschilders.
Roy Giezenaar, projectleider Oostveen Meesterschilders