Score die er écht toe doet
De Net Promoter Score is een internationaal gebruikte graadmeter voor klantloyaliteit. Klanten geven op een schaal van 0 tot 10 aan hoe waarschijnlijk het is dat ze een bedrijf aanbevelen aan anderen. Het verschil tussen promoters (score 9 of 10) en criticasters (score 6 of lager) levert de NPS op, die kan variëren van -100 tot +100. Met een score van +77 behoort Repair Care tot de best scorende organisaties van Nederland. Ter vergelijking: Apple scoort een NPS van +61, Coolblue +71 en Starbucks – net als wij – +77. Een resultaat om trots op te zijn, dat onderstreept hoe onze producten, medewerkers en service worden gewaardeerd door onze klanten in Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Blijven luisteren en verbeteren
Ook vorig jaar was de klanttevredenheid al hoog, met een NPS van +72. Maar bij Repair Care leunen we in zo’n geval niet achterover, we willen het altijd beter doen. De stijging naar +77 dit jaar is dan ook geen toeval. Als organisatie ontwikkelen we onszelf continu, onder andere met nóg betere producten en opleidingen. En met investeringen in ons CRM-systeem, de mobiele app en onze social media, zodat we klanten nog beter kunnen volgen, begrijpen en bedienen. Alle feedback die klanten geven in het onderzoek én daarbuiten volgen we serieus op. Bij lagere scores zoeken we proactief contact om te achterhalen wat er speelt en wat we kunnen verbeteren. Daarnaast meten we ook tussentijds de tevredenheid, bijvoorbeeld na een training of bij klachtenafhandeling. Zo houden we de vinger aan de pols en zorgen we voor een structureel hoog serviceniveau.
Vooruitkijken en verder groeien
We blijven gericht op verbetering. Dit jaar betrekken we ook minder ervaren gebruikers van onze producten in een nieuw pilotprogramma, om een nog completer beeld van de klantbeleving te krijgen. Via een aantal verkooppunten verzamelen we contactgegevens om ook hun ervaringen te meten. Daarnaast roepen we iedereen op om ook de volgende keer (weer) mee te doen met het klantonderzoek. Want alleen door samen te leren en verbeteren, blijven we vooroplopen.
🏆 Repair Care wint award voor klanttevredenheid
Tijdens de awardshow van onderzoeks- en adviesbureau Integron op 22 mei is Repair Care uitgeroepen tot meest klantgerichte organisatie in de categorie ‘handel en industrie non-food’. Een prachtige bekroning op ons werk, die laat zien dat onze inzet voor tevreden klanten écht wordt gezien en gewaardeerd. De NPS-score van +77 vormde daarbij de basis – het hoogste resultaat dat we ooit hebben behaald. Deze award is voor ons een extra bevestiging dat onze combinatie van productkwaliteit, kennis en persoonlijke service werkt.

“Ik vond de vorige score al heel hoog, maar klanten blijven me verrassen met hun positiviteit. De NPS-score van +77 is niet zomaar een cijfer, het is een weerspiegeling van onze cultuur. We streven naar kwaliteit en klantgerichtheid in alles wat we doen – en dit resultaat laat zien dat klanten dat ook ervaren. Dat maakt me dankbaar én trots op de mensen van Repair Care.”
Omar Abokanj - Head of Repair Care Home en lid van project Happy Customer
Heb je de enquête gemist, maar wil je toch je mening delen?
Laat dan een review achter op onze Google-pagina.
Blijf op de hoogte
Wil je op de hoogte blijven van het laatste Repair Care-nieuws? Meld je dan hieronder aan voor onze nieuwsbrief. Zo mis je niets én ontvang je automatisch een uitnodiging voor ons volgende klanttevredenheidsonderzoek.